2010. január 21., csütörtök

Narancsos és csokis muffin

A gyermekek nem nőhetnek fel édesség nélkül. Halljuk mindenhol. Természetesen nem is fosztanánk meg őket ettől. A tiltás szintúgy nem megoldás.
Viszont ha odafigyelünk az étkezésükre tegyük meg ezt a desszertek esetében is. A mértéktelen cukorfogyasztás nemcsak elhízáshoz, fogszuvasodáshoz, de rengeteg idegrendszeri- emésztésbeli problémához vezethet, mint azt egy korábbi poszt jól kivesézte.

Süssünk, készítsünk házilag édességet. Miért? Mert tudjuk mi van benne, gondosan, anyai szeretünk minden melegével készítjük csemetéinknek, válogatjuk ki az alapanyagokat.

Itt, ahol élünk nem lehet pl. túrórudit kapni, így a karácsonyi otthontöltött szünidő alkalmával gondoltam, jól meglepem Hugót egykis gyerekekkedvence hazai édességgel. Bár ne tettem volna. Sajnos életében először háromnapon túl gyógyuló rémes pelenkakiüsben részesült, hamar kitaláltam mi a bűnös. Csak el kellett olvasni az összetevőket. Én nem adám egy gyereknek sem, és Vera barártnőmtől tudom,hogy szavatossági idő lejárta után, hűtés nélkül is, 3 hónapig fogyasztható....vajon mi lehet benne???Brrrr...

De vissza a házi édességkészítéshez. Furán hangzik, de egészségesen is elkészíthetőek a finom nyalánkságok. És mivel ez olyan blog, ahol túlnyomórészt pofonegyszerű, gyors és egészséges ételekről írunk, a desszertek sem maradhatnak ki a sorból.

A muffinok a kedvenc sütijeim, mert semmi sem szab határt kreativitásunknak, és mosogatással együtt félóra alatt készen vannak. Még robotgép sem kell hozzá.

narancsosmuffin hozzávalók:

-15 deka teljes kiőrlésű tönkölyliszt
-15 deka világos nádcukor
-6 gramm sütőpor(bio foszfátmentes)
-egy bionarancs reszelt héja
-2 nagyobb bionarancs facsart leve(legyen féldeci)
-1,5 dl olaj(én repceolajat használtam)
-2 db tojás(lehetőleg biogazdaságból)
-egy nagy marék mazsola vagy kettő :)

A sütőt előmelegítjük 175-18o fokra. Két tálra van szükségünk.
Az egyikbe a szárazanyagokat keverjük el: a lisztet a sütőport a cukrot, és a reszelt narancshéjat, mazsolát.
A másikba a tojásokat egy villával felverjük, mintha rántottát készítenénk, hozzáöntjük az olajat majd a narancsok frissenfacsart levét. Jól elkeverjük, majd beleöntjük a szárazanyagos tálkába. Nem fog csomósodni, mire elkeverjük a két masszát eggyé válik. A muffinformába a kis papír mignonformákat beletesszük, azokba pedig háromnegyedig belecsurgatjuk a folyékony-nyers muffintésztát. Az előmelegített sütőbe rakjuk, és 2o perc múlva a készen illatozó sütinket húzhatjuk ki. Jó étvágyat!
Ez a mennyiség 12 normál méretű muffinra elég. És nem lehet elrontani. Ezért is szeretem. A siker garantált!:)

Ha csokismuffinra vágyunk, a mennyiség ugyanaz. A szárazanyaghoz 5 csapott evőkanál cukormentes igazi kakaóport rakunk, és 5 gramm keserűcsokidarabot, (meg fehéret is). Én késsel szoktam mini kockákra vágni de egy zacskóban klopfolóval is lehet őket verni. Nekem a kés szimpatikusabb :)))
A nedvesanyagokhoz a narancsossal szemben nem narancslevet, hanem másfél deci tejet rakunk. Hát ennyi.
A csokisat kisgyerekeknek egyáltalán nem ajánlom. Ez szülői bónusz :)))

Nincsenek megjegyzések: