2009. augusztus 12., szerda

Húsmentes lasagne

Ha már a szupergyors ebédeknél tartunk ide kívánkozik ez a recept:)

Hozzávalók:
  • 4-6 db lasagne tészta
  • 1db növényi vagdalt
  • 1 db paradicsom konzerv
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 4dl növényi tejszín v. növényitej(én most felesben tettem bele)
  • 1-2 ek. tk. liszt
  • margarin
  • tettem bele egy cukkinit nagyon vékonyra (julien-re) vágva,mert Manó most válogat,és így megette
  • mozzarella sajt (elhagyható)
A hagymát olajon megpirítom,rádobom a villával összetört vagdaltat, és picit megpirítom azt is.Mehet bele a paradicsom és a cukkini.Sóval,borsikafűvel,oregánóval,bazsalikommal (friss a kertből) fűszerezem.Ha a cukkini megpuhul már el is zárom.
A besamelhez a margarint megolvasztom,rászórom a lisztet,beleöntöm a növényi tejszínt és habverővel kevergetve összeforralom.Ebbe teszem a reszelt mozzarellát.
Egy tűzálló edénybe teszem a cukkinis szósz felét,rá a lasagne lapokat,újra a szósz és a lapok,majd a tetejére mehet a besamel.180°C-os sütőben fél óra alatt készül el.

2 megjegyzés:

Klausz Andi írta...

Kedves Hugóanyukája,

először is gratulálok az oldalhoz, mindig olvasom, fantasztikus!
Sorra kipróbálom a receptjeidet is!

Itt egy részletkérdésen fennakadtam: mi az a növényi vagdalt? mindenféle házi főtt zöldség, vagy ez afféle bolti-cucc, csak még nem találkoztam vele? (biobolt-járó vagyok magam is)

Meg lenne egy egészen más jellegű kérdésem, érdekel a véleményed: 1-2 éves piciknek esténként tehéntejet szoktak adni, de nekem ez nem szimpi - szerinted ez kiválható vagy kiváltandó (mivel?!)

Köszönöm szépen a válaszodat!

A legjobbakat nektek!
Lucaanyukája (Andi)

Great írta...

Szia Andi,
eloszor is, irotarsaim neveben is koszonom a bokot, nagyon jol esik az ilyen pozitiv visszajelzes.:)
a novenyi vagdaltat altalaban bioboltban, herbahazba, vagy herbatarban lehet venni, ezek a huspotlo vega keszitmenyekhez bamulatosan hasonloak a husokhoz, ugyanazokkal a fuszerekkel vannak izesitve, es felhasznalasuk sokretu. ilyen a gabonakolbasz, a szejtan, a vagdaltak, es van novenyi hurka is :)))
igyekszem elkesziteni hazilag is, van egy gabonakolbasz receptem, de eleg maceras, majd hamarosan kozze tenni.

a tej: nos en semmikeppen nem adnek 3 ev alatt. az az igazsag, hogy mi nem iszunk otthon tejet, csak ha valamibe elegendhetetlenul szukseg van ra, akkor fozeshez hasznalom fel.
igen ki lehet valtani, zabtejjel, vagy rizstejjel, amit hazilag is el lehet kesziteni, mert a bolti eleg draga. remelem tudtam segiteni, es ha barmi kerdesed van, nyugodtan irj nekem a hugomummy@gmail.com cimre.
szep napot Nektek!