2009. szeptember 18., péntek

Rizstejben sült sajtos burgonyagratin


Tulajdonképpen eddig mindig csak tejjel készítettem ezt a krumplis finomságot, de Hugora való tekintettel a tehéntejet rizstejjel helyettesítettem. Egy kicsit édesebb lett, mint az eredeti verzió, de ez nem von el semmit az élvezeti értékéből. Én üvegtepsiben sütöttem, de lehet hagyományosban is. Azt viszont egy napig tuti be kell áztatni. A burgonyát általában minden gyermek szereti, nálunk telitalálat volt.

Hozzávalók:
1 kg burgonya, 6 dl tej vagy rizstej, 1 tojás, a tepsi kikenéséhez vaj, vegamix, őrölt szerecsendió, bármilyen reszelhető sajt(én parmezánt használtam)

Elkészítés:
A krumplikat meghámozzuk, és vékony szeletelőn leszeleteljük. Rétegenént lerakjuk a kivajazott tepsibe.Burgonya-sajt-burgonya ritmusban, a krumplirétegre mindig vegamixet szórok. Ha készen vagyunk, leöntjük 4 deci tejjel, és a 18o fokos sütőben addig sütjük, míg a burgonyánk alól el nem fogy a tej, az egész összeáll. Ekkor kivesszük, a maradék 2 deci tejet a szerecsendióval és a felvert tojással összekeverjük, és egyszerűen nyakonöntjük a gratint. A tetejére egy jó nagy adag sajtot szórunk. Addig sütjük, míg szép aranybarna nem lesz a teteje. Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

Marcipán és Frutti írta...

próbáld meg zabtejjel,akkor hátha nem lesz édes:)