2009. július 12., vasárnap

A bébiétel elkészítése: eszközök

Bébiételt készíteni, vagy főzni pofonegyszerű, de mivel csecsemőről van szó, van néhány tényező-pl higiénia-, amely külön figyelmet érdemel.
Főzés előtt mindig alaposan mossuk meg a felhasználni kívánt zöldségeket, gyümölcsöket.
Az edényeket addig érdemes sterilizálni, míg nem kezd el gyermekünk mászni. Természetesen utána is fontos a tisztaság, de a sterilizálás fölösleges. Ha van mosogatógépünk ideális helyzetben vagyunk, mert a magas hőmérséklet segít edényeinket a legtöbb baktériumtól megtisztítani. Hugónak sosem volt cumija, sem cumisüvege, de láttam, hogy erre alkalmas
sterilizáló gépek vannak forgalomban.



Eszközök:
A szükséges eszközök nagy része, mint mondjuk keverőgép, reszelők, szűrők, általában minden háztartásban megtalálhatóak, de az alábbi három nem biztos. Ezért mutatom be őket, mint "szerintem nagyon hasznos, és fontos" segédeszközöket.

Aprítógép:
Ez a kézihajtású gép ételaprító, különböző vágólemezeivel pürét készít az ételből, és különválasztja a magokat,és a kemény rostokat,melyeket nehéz lenne a babának megemészteni. Ideális eszköz olyan ételekhez, mint pl, a csemegekukorica, vagy a zöldbab...

Mixer, vagy turmixgép:
Hasznos eszköz, nagyobb mennyiség pürésítéséhez. Nekem botmixer van otthon, fémfejű, így könnyebben tisztán tudom tartani...

Párolóedény:
Én nem vagyok híve a teflonedényben párolásnak, de ha nincs más természetesen az is megteszi. Mikor megláttam az üzlet polcán a sajátomat, szerelem volt első látásra:). Nemcsak babakaját készíthetünk pillanatokon belül, hanem komplett fogásokat a családnak, hiszen legalább 3 szinten készíthető egyidejűleg mondjuk: brokkoli, zöldbab, burgonya, és hal. 2o perc alatt még mindig minden készen lett eddig, és kiolvasztásra is használom.
Mindemellett meg kell hogy említsük, mennyire megőrzi az ételek tápanyag-, és vitamintartalmát...

folyt. köv:)

Nincsenek megjegyzések: