2009. július 15., szerda

A lefejt tej tárolása

A lefejt tej tárolása (saját, otthoni felhasználásra, egészséges, idõre született csecsemõ számára)
Colostrum
(a szülést követõ 6 napon belül lefejve)

Hol? :szobahőmérsékleten
Hőmérséklet (celsius fok):27-32 fok
Időtartam:12 óra
Érett tej

Hol? :szobahőmérsékleten
Hőmérséklet (celsius fok):15 fok
Időtartam:24 óra
Hőmérséklet (celsius fok):19-22 fok
Időtartam:10 óra
Hőmérséklet (celsius fok):25 fok
Időtartam:4-6 óra

Hol?:hűtőben
Hőmérséklet (celsius fok):0-4 fok
Időtartam:8 nap

Hol?:hűtőszekrény belső fagyasztójában
Hőmérséklet (celsius fok):változó
Időtartam:2 hét

Hol?:hűtőszekrénnyel kombinált külső fagyasztóban
Hőmérséklet (celsius fok):változó
Időtartam:3-4 hónap


Hol?:fagyasztó szekrényben vagy ládában
Hőmérséklet (celsius fok):-19 fok
Időtartam:több, mint 6 hónap

Forrás: The Womenly Art of Breastfeeding, 6. kiadás, La Leche League International

Nincsenek megjegyzések: