2009. július 14., kedd

"Mindent bele" receptek: Tárkonyos rakottbrokkoli, újburgonyával

Van úgy, hogy egész nap esik, mégis főzni kellene valamit. Bevásárolni kellene menni, de a kicsi beteg stb...van úgy, hogy nem tudunk kimozdulni, mégis jó lenne enni valami finomat, táplálót, egészségeset...
Így jártam a múlt héten.
Ez sült ki belőle:)

Hozzávalók:(pont ez volt otthon:)

-fél kiló új krumpli
-egy adag (kb 4oog) mirelit brokkoli
-2 db tojás
-fél pohár tejföl, egy doboz zabtejszín

-1dl rizstej
-kicsi olívaolaj

-1 fej hagyma

-csipet só, bors, tárkony
-egy darabka parmezán sajt(Grana Padano)


Elkészítés:
A tojásokat feltettem főni, kb 1o percig, míg kemények nem lettek, ezalatt a brokkolit, és a krumplit, párolóedényben 15 percig gőzöltem. Kikevertem a tejfölt, rizstejet és a zabtejszínt a sóval, borssal, tárkonnyal, majd felkarikáztam a hagymát. A sütőt bekapcsoltam, 18o fokra. Kikentem olajjal egy üvegtepsit(lehet jénaiban, római tálban), majd elkezdtem a rétegezést. Alulra ment a féladag burgonya felkarikázva, féladag brokkoli, tojás(karikázva), hagymaszeletek. Kicsit megsóztam, majd jött a szósz fele, majd a krumpli másik fele, és a tetején a brokkoli ismét. leöntöttem a megmaradt tejszínes tárkonyos szósszal, és az egészet összeráztam, hogy mindenhová jusson belőle. A kész rakottast beraktam a sütőbe, kb 2o percre összesülni, majd kivettem, és rászórtam a reszeltparmezánt. Visszatettem, még 1o percre, és kicsit megemeltem a hőmérsékletet 2OO fokra. Akkor van kész, mikor a sajt aranybarnára sül a tetején. Isteni finom lett, bár egy fogzó gyermektől ne várjunk üdvrivalgást:) A gyermekeknek a kellő állagúra összeturmixoljuk, szükség szerint. Én egyéves kortól javaslom ezt a verziót, főként a tojástartalom miatt. Ha kisebb gyermekről van szó, egyszerűen kihagyhatjuk az allergén élelmiszereket(pl tojás, tejföl, hagyma) Jó étvágyat!

3 megjegyzés:

LiliNortianyu írta...

Nálunk is gyakori az ilyen mindent bele rakott étel.Sokféle zöldség,sajttal a tetején.Hmm.Imádom!

Great írta...

én is, és mindig jobban sikerülnek, mint az eltervezett ételek:))

Bea írta...

juj ez nagyon finoman hangzik:)))