2009. július 10., péntek

Rakott vajbab

Picture Captions
[Caption.iT - Face in Hole]


Mióta Hugomum felajánlotta,hogy publikálhatnék az új blogjában,sokat gondolkoztam,milyen recepttel járuljak hozzá a tartalomhoz.Nem főztem mostanában semmi olyat,ami kifejezetten gyerekbarát kaja lenne.Ez az étel is csak átlagos ebédnek készült,de a napok óta alig evő fogzó kisfiamnak nagyon bejött.Szokás szerint kitálaltam Neki és vártam,hogy ellöködje és képeket vágjon.De nem ez történt,hanem két kézzel nekiállt tömni a szájába az ételt:) Íme a recept:
Rakott vajbab

Hozzávalók:
  • fél kg vajbab
  • fél kg rizs
  • 3 dl tejföl vagy tejszín
  • 1 kis fej vöröshagyma
  • 3-4 gerezd fokhagyma
  • tengeri só
  • kapor
  • majoranna
  • fehér bors
  • piros paprika
  • olaj
  • marék liszt
  • 30 dkg sajt
A vajbabot egy-másfél centis darabkákra vágom,megmosom.A hagymákat felaprítom,olajon megfuttatom.Piros paprikát szórok rá és beleteszem a vajbabot annyi vízzel,ami ellepi.Mintha pörköltet csinálnék.Belerakom az apróra vágott kaprot és puhára párolom.Közben megpárolom a rizst is.Mielőtt megpuhul a vajbab,fűszerezem.Kikeverem a tejfölt/tejszínt a liszttel és belehabarom a pörköltszerűségbe.Felöntöm vízzel,hogy legalább 2 ujjnyira ellepje a vajbabot.Beleforgatom a rizst.A tetejét megszórom vastagra reszelt sajttal és előmelegített sütőben narancssárgára sütöm.

2 megjegyzés:

Great írta...

ezer bocsánat, valamit elrontottam, pedig csak cimkeztem. az egy 1 eves kortol kategoriaba tettem, es eltunt a kep:(( be tudnad illeszteni megint?...sajnalom:(

LiliNortianyu írta...

semmi gond!